De wereld van marketing via gerichte en waardevolle content lijkt te zijn verschoven van blogartikelen naar videomarketing, wat blijkt uit de opkomst van YouTube als de tweede grootste zoekmachine ter wereld (achter Google).
YouTube begon in 2005 met slechts enkele tientallen uploads en is sindsdien uitgegroeid tot het grootste videoplatform met meer dan 30 miljoen bezoekers en vijf miljard bekeken video's per dag.
Daar komt nog bij dat de opkomst van livestreamingplatforms zoals Instagram Story, Instagram TV, Facebook Live, Periscope en Snapchat het bewijs nog meer bewijzen.
Een onderzoek uitgevoerd door HubSpot in 2017 suggereerde dat consumenten video's verkiezen boven elke andere vorm van contentmarketing. Als gevolg hiervan verschuiven steeds meer merken hun aandacht naar videomarketing. In 2019 bereikte het aantal bedrijven dat video gebruikt als marketingtool 87%, een significante stijging van 63% in 2017 en 81% in 2018.
Wat maakt videomarketing effectief?
Dus, wat veroorzaakt deze verandering? Om te beginnen zijn we visuele wezens.
We begrijpen en maken natuurlijk sneller verbinding tijdens het bekijken van video's in plaats van het lezen van berichten. Onze hersenen onthouden 95% van de informatie die we in een video zien, terwijl we slechts 10% onthouden van de informatie die we lezen. Hoe leren consumenten het liefst over een nieuw product of een nieuwe service:
Bron: Wyzowl
De tweede reden is de populariteit van smartphones. In het afgelopen decennium zijn mensen onafscheidelijk geworden van dit elektronische handzame apparaat. Het apparaat is, 75% van alle videokijkers op internet zijn op mobiele apparaten.
Wat nog belangrijker is, 92% van die mobiele videokijkers is bereid om de video met hun vrienden te delen. Dat betekent dat als je de juiste inhoud voor de juiste doelgroep maakt, je video's de kans krijgen om viral te gaan!
Bron: https://searchenginewatch.com
Moeten we nu allemaal Vloggers worden?
Ik denk dat dit wat teveel van het goede is, maar je realiseren op welke manier je je doelgroep het best kunt bereiken is een belangrijk item.
Ook te ervaren dat er steeds minder wordt gelezen zorgt ervoor dat teksten van pagina's eigenlijk zo kort en bondig mogelijk moeten zijn.
Bovenstaande artikel kwam voorbij op https://searchenginewatch.com en vond ik belangrijk om met jullie te delen.
Aan de slag met een Videoboodschap?
We helpen je graag en kunnen je adviseren, helpen bij het monteren en om video('s) en website te combineren.